2011. június 24., péntek

blogok erdeje, avagy hogyan küzd a blogíró a "nézettségért"

nem hinném, hogy ezt most meg fogom fejteni.
akinek van ötlete, segítsen.

miért nem olvasnak egy csomó blogot? hogyan érhetjük el, hogy olvassanak bennünket?
az első, legkézenfekvőbb, de alapos vizsgálat után naivnak bizonyuló válasz az, hogy legyen jó a tartalom.
mitől is jó? - kínálkozik a következő kérdés. pl. igényes a szöveg? érdekes a téma? új szempontokat vet fel? ötletes és kreatív a szemlélete? ezek mind segítenek, de nem feltétlenül szükségesek, és még kevésbé elégségesek.

A blog is olyan, mint egy termék. akkor is el lehet adni, ha szar, és önmagában a jóság kevés.

/*Sietve hozzá szeretném tenni, hogy engem foglalkoztat ugyan az olvasottság, de ennél jobban foglalkoztat, hogy lehetőleg ne kerüljön ki a kezeim közül sok silány vacak. törekszem az igényességre; majd az olvasók eldöntik, mennyire sikerült.*/

termékszemléletünket folytatva, azt mondhatjuk, a blogból is úgy lesz siker, ha reklámozzák, jó helyen reklámozzák, és felkeltik az olvasó érdeklődését, hogy íme, ez kell neked. mint a mosóporral vagy a politikussal teszik.

akkor abból induljunk ki, miért fogyasztunk blogot (mosóport, politikust). Ez már a blog fajtájától függ, lehet a célja szórakoztatás, tájékoztatás. Mindkét fajtára igaz, hogy a szar hamar lekerül a népszerűségi toplistáról (mint a mosópor, ami nem szedi ki a leg1xűbb foltot sem, vagy a politikus, aki ott veri át a választóit, ahol tudja), tehát a minőség kezd már fontosnak látszani (persze ezt sem egyszerű definiálni).
Na most a fogyasztókhoz el kell jutni. És a blognak be kell ennie magát a fogyasztók agyába. Ebből a szempontból jobb a tematikus blog, mert az ember érdeklődése hosszabb ideig tud egy topik körül táncolni, és kialakítható egyfajta függőség. rászoktatható az olvasó a blogra.

a fogyasztókhoz jutást elősegítheti egy trigger, egy esemény, ami úgy lövi be a blogot a köztudatba, mint egy interkontinentális ballisztikus rakétát. ilyesmi nélkül elég nehéz boldogulni, jobbára a véletlenre hagyatkozhatunk, hogy felfedezzék zsenialitásunkat és valami fejes a megfelelő fórumra beprotezsáljon minket, a jövő legnagyobb ígéretét.
A bejutás után azonban penetrálni is kell az olvasóközönséget. át kell hatolni a védműveiken, le kell gyalulni a sáncaikat. Terjedni kell agyról agyra. Elérni, hogy lájkoljanak, linkeljenek, felkapjanak, szeressenek, rajongjanak.

Várom a csalhatatlan ötleteket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése