2012. augusztus 22., szerda

Autó, 2018

Szerintem joystick lesz benne kormány helyett, érintőképernyős vezérlések a műszerfalon, maga a műszerfal a szélvédőre, szemmagasságba kerül.
Az ülések alatt lesz az akkumulátor, csendes elektromotor fogja húzni, és belülről szinte a teljes karosszériafelületen ki lehet majd látni.
Polikarbonátból és nanoszálakból font szerkezete törhetetlen, szilárd, de erőhatásra képlékennyé váló energiaelnyelő falakat tartalmaz majd. Nem lesznek benne biztonsági övek, hanem az esetleges ütközéseknél felfúvódó légzsák-erdő fogja az utasokat megvédeni, maga az autó pedig, tényleg képlékeny lévén, mint egy kocsonyagombóc fog jobbra-balra-fel-le pattogni, míg az ütközés energiája el nem enyészik. A merev részek az ütközéskor leválnak és saját kocsonyaburkukban csúsznak le az útról.
Az utak végig be lesznek szenzorozva, akárcsak a járművek.
Nem saját kocsikkal közlekedünk majd, az csak a rendkívül gazdagok és antiszocik kiváltsága lesz, hanem köztulajdonban álló taxikkal. Mindenkinek annyi lesz csak a feladata, hogy bemondja az úticélt és a szállítandó személyek számát, a rendszer kiküldi a legközelebbi kapszulát, amely, mint egy gyűjtővezérléses lift, összeszedi az úton az utasokat.
A kapszulák egymással összekapaszkodnak hosszabb utakon, nincs követési távolság közöttük, a leágazásoknál leválnak egymásról és kisorolnak.
A sofőrök automaták, a személyszállítás úgy zajlik majd, mint most az internetes adattovábbítás: az úticél és a tartalom adott, a routerek határozzák meg az útvonalat, és hogy melyik csomagot hova passzolják. (A csomag a kapszula lesz, embertartalmával).

Nem lesz sok dugó, higgyétek el.
A hagyományos, ma ismert közlekedés pedig a vidámparkokba szorul majd, mint most a kovbojosdi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése